گردان امام علی (ع)

به همت بسیجیان زورخانه مسلم بن عقیل (ع) یافت آباد تهران /اجرای حرکات باستانی در پادگان دو کوهه در ای

بسیجیان زورخانه مسلم بن عقیل (ع) یافت آباد تهران در ایام نوروز جهت احیای ورزش زورخانه ای به اجرای حرکات باستانی برای زائران سرزمین نور در پادگان دو کوهه می پردازند.

به گزارش روابط عمومی سازمان ورزش بسیج، پادگان دو کوهه اندیمشک این روزها حال و هوای خاصی دارد، از حضور زائران سرزمین نور گرفته تا اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و ورزشی، بسیجیان زورخانه مسلم بن عقیل (ع) یافت آباد تهران هم دو سالی است که در پادگان دو کوهه با برنامه اجرای ورزش باستانی دستی در این کار دارند، برنامه ای که از چند روز قبل از عید آغاز می شود تا پایان تعطیلات نوروز ادامه دارد.

جواد قربانی فرمانده گردان امام علی (ع) در این باره می گوید: احیا ورزش زورخانه ای و باستانی از جمله مطالبات مقام معظم رهبری است که بارها در دیدارهایشان با مسئولان ورزش بر آن تاکید کرده اند و خواستان احیای این ورزش ملی شده اند. به همین خاطر از سال گذشته با جمعی از بچه های بسیجی زورخانه مسلم بن عقیل(ع) تصمیم گرفتیم تا هر ساله در پادگان دو کوهه این ورزش باستانی را اجرا کنیم تا به نوبه خودمان سهمی در احیای این ورزش داشته باشیم.

به گفته قربانی، سال گذشته برای اولین بار آنها این مراسم را اجرا کردند و امسال هم به کوهه آمده اند و چند روزی است که برای دومین سال در پادگان دو کوهه برنامه های باستانی را برگزار می کنند، برنامه ای که در  4 بار در روز در فضای باز پادگان برگزار می شود و هزاران زائر سرزمین نور به تماشای آن می نشینند.

40 ورزشکار بسیجی از نونهال و نوجوان گرفته تا جوان و پیشکسوت از بسیجیان زورخانه مسلم بن عقیل(ع) یافت آباد تهران حرکات ورزش باستانی و زورخانه ای را به مرشدی علی اصغر عاقلی انجام می دهند، آن هم با لباس های خاکی بسیجی که یادآور روزهای دفاع مقدس است.

فرمانده گردان امام علی (ع) یکی دیگر از هدف هایشان برای اجرای این برنامه را گرامیداشت  یاد شهیدان ورزشکار عنوان می کند: شهید طوقانی و شهید ابراهیم هادی دو شهید ورزشکاری هستند که در پادگان دو کوهه در زمان جنگ به شهادت رسیدند و برنامه حرکات باستانی به یاد این عزیزان اجرا می شود و یادشان گرامی داشته می شود.

شهید طوقانی یکی از باستانی کاران بود که با حضور در پادگان دوکوهه، به همراه شهید عباس دائم الحضور توانست رزمندگان را به ورزش باستانی جذب کند و با بهره‌گیری از کمترین امکانات، زورخانه‌ای نیز در اردوگاه برپا کند که پس از شهادت او نیز ورزش باستانی در جبهه‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بود و حالا سال ها بعد از عروج ملکوتی اش بسیجیان زورخانه مسلم بن عقیل(ع) یافت آباد تهران یاد او با اجرای حرکات باستانی در پادگان دو کوهه زنده می کنند و البته به کسانی که علاقمند به یادگرفتن این ورزش هستند هم آموزش می دهند.

به هر حال اگر این روزها راهی جنوب  و بازدید از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس هستید تماشای برنامه اجرای حرکات باستانی را در پادگان دو کوهه از دست ندهید.





برچسب:,